OKTATÓINK BEMUTATKOZÁSA

 

Demeter Andrea
kutyakozmetikus 

Számos nemzetközi és hazai grooming versenyen szerepeltem eredményesen. Az általam kozmetikázott, illetve tenyésztett kutyák több megmérettetésen értek el győztes címet.

Munkám során évtizedes tapasztalatomat igyekszem átadni úgy, hogy a tőlem friss kutyakozmetikusként kikerült diákok biztos alapokkal induljanak az életben.

dr. Emőkei András
agrármérnök, mezőgazdasági gépészmérnök, agrár-mérnöktanár

Szakmai alapvégzettségem mezőgazdasági gépészmérnök. Ez után szereztem meg a mezőgazdasági szakmérnöki, majd az agrár-mérnöktanári diplomát.

Tanári tevékenységemet előbb egy kertészeti szakközépiskolában, majd Gödöllőn, a Szent István Egyetemen folytattam. 1996-ban a pedagógia területén egyetemi doktori címet, majd 2002-ben az ELTE-n neveléstudományi Ph.D fokozatot szereztem.

Nyugdíjazásom előtt közel 10 évig a SZIE Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Tanárképző Intézetének igazgatója voltam.

Nyugdíjba vonulásom óta is folyamatosan részt veszek egyrészt az agrár mérnöktanár képzésben, másrészt az agrár-irányultságú szakmai felnőttképzésben, illetve vizsgáztatásban.

Célom, hogy a legkorszerűbb tananyag közvetítésével szerezzék meg a hallgatók a szakma gyakorlásához, a szakmai problémák megoldásához szükséges kompetenciákat, ezzel együtt alakuljon ki bennük a szakmaszeretet és a szakma iránti tisztelet.

Fejes Martinez Kriszta
növénybiológus

Növénybiológusként végeztem az ELTÉ-n, évekig részt vettem az egyetemi oktatásban. Tanárként, trénerként és aranykalászos oktatóként is – a szakmai alapismeretek oktatása mellett – kiemelten fontosnak tartom a fenntarthatóság szemléletének átadását. Ezért az általam vezetett gyakorlati órákon a környezetebarát, talaj- és vízkímélő módszerekre különös figyelmet fordítok.

Füvesi Anna
tájépítész mérnök, mérnöktanár, mesterfokozatú virágkötő

Apai ágon kertész családból származom, így már gyermekkorom óta a virágok bűvöletében élek. Virágkötészeti pályafutásomat egy vidéki kertészeti középiskolában kezdtem és a kertészeti egyetemen folytattam. Itt tájépítész mérnöki és mérnöktanári diplomákat szereztem. Az egyetem évei alatt is ebben az örömteli, de ugyanakkor nagyon fárasztó szakmában dolgoztam.

Lelkesedésem és virágszeretettem a mai napig sem hanyatlott, imádom, és nagyon szeretem. A legtöbbet a szakma tanításával foglalkozom, de mellette jut időm a gyakorlására is.

Szakmai pályafutásom legszebb állomásai a hazai és külföldi kiállításokon való részvétel és a mesterfokozat megszerzése volt.

Györki Attila
masszázs

2005 óta foglalkozok különböző masszázstechnikákkal. 2012 óta vagyok a Magyar Úszóválogatott hivatalos masszőre, több mit húsz nemzetközi versenyen segítettem a magyar csapatot, egyebek mellett az utóbbi két olimpián. A sportvonal mellett a privátszférában is tevékenykedek újpesti masszázshelységemben.

Nem csak egy szemléletet, hanem a masszázs alapjain keresztül egy gyakorlati alapot szeretnék átadni tanítványaimnak, ami egy kellemes masszázs-élményt tud nyújtani. Személyesen, mindenkivel külön foglalkozom, így szeretném bevezetni az érdeklődőket a masszírozás alapjaiba: tömören, lényegre törően és nem kapkodva. Ha valakit komolyabban és mélyebben érdekel ez a szakma, annak szeretnék irányt mutatni, illetve támpontokat adni.

Juhász András
agrárgazdasági szakember

Jelenleg nyugdíjasként tanítok a felnőttképzésben. Agrárgazdaságtant – elméleti és gyakorlati részét – valamint géptant tanítottam Vácon a Táncsics Mihály Mezőgazdasági Szakközépiskolában. Évtizedes tanári tapasztalataimat hasznosítom most, amikor a fakitermelőknek és az aranykalászos gazdáknak tanítom a mezőgazdasági ismereteket a gyakorlatban és elméletben.

dr. Kovács Róbert
ügyvéd

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara mellett Működő Választottbíróság agrárszerződésekkel kapcsolatos ügyekben eljáró választottbírája vagyok.

Immár húsz éve foglalkozom ingatlanjoggal, speciális területként pedig a termőföldek forgalmával, hasznosításával kapcsolatos ügyekkel. Gyakorló ügyvédként tapasztalom, hogy a
termőföldekkel kapcsolatos bonyolult szabályokkal az érdeklők, sőt még maguk a földet művelő gazdák, termelők sincsenek tisztában. Ezeket a hiányzó ismereteket igyekszem úgy átadni a képzésen részt vevő hallgatóknak, hogy az világosan érthető és alkalmazható legyen a hétköznapokban is.

Molnár Ferenc
méhész mester

Jász-Nagykun Szolnok vármegyei méhész mester vagyok. 1999-ben kezdtem a méhészkedést, 2006-ban OKJ-s méhész szakmunkásvizsgát tettem. 2016-ban lettem méhészmester.

60 méhcsaláddal dolgozom vándorméhészként. Kezdetben fekvő, majd rakodó kaptárral. 12 éve folyamatosan foglalkozom méhész oktatással, 6 éve pedig már méhész vizsgáztatással is.

Célom, minél több leendő méhésznek segíteni az elindulásban, szeretnék a segítségükre lenni az alapok lerakásában és a kezdő tudás átadásában.

Sáfrán-Turzán Edina
növényismeret – és kisállattartás tanár

Végzettségemet tekintve tanár vagyok. Több, mint tíz évig dolgoztam Waldorf-iskolában – osztálytanítóként, fejlesztő pedagógusként és iskolaképviselő-helyettesként. 

Öt évvel ezelőtt gyerekkori álmom vált valóra – kis ház, nagy kert – amikor Szokolyára költöztünk. Szinte a semmiből hoztuk lére az egyre bővülő konyhakertet és a kisállattartásba is belefogtunk: lettek tyúkjaink, nyulaink és kacsáink is. 

A képzésen is főleg növényismeretet és kisállattartást tanítok. 

Terényi Szilveszter
mérnöktanár
A péceli KMASZC Fáy András Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium oktatója

A versenyszférában évtizedes gyakorlati tapasztalatokra tettem szert, az állattenyésztés területén. Ezen belül is a baromfitenyésztés-keltetés és takarmányozás szakterületeken.

2014-ben elérkezettnek láttam az időt, hogy az évek alatt felhalmozott tapasztalatokat átadjam a következő agrár- generáció számára. Oktatói szakterületeim: anatómia, állategészségtan, takarmányozás, állattenyésztés. Jelenleg a péceli KMASZC Fáy András Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumban tanítok, mint mérnöktanár.

Az oktatás mellett szakértőként is tevékenykedem, elsősorban Ázsiában.

A körülöttünk lévő állatok egészségéért, életéért, jólétéért, – legyen az társ-, vagy gazdasági haszonállat – ma már teljes mértékben az ember a felelős. Az állatokkal való törődés, gondoskodás, gyógyítás szép és kihívásokkal teli feladat. 

A leendő tanulóknak pedig azt üzenném a szakmával kapcsolatban:

„Ameddig mi emberek nem tanulunk meg fotoszintetizálni, állattenyésztő és állategészségügyi szakemberekre mindig szükség lesz!”

Topor Mária
kereskedelmi szaktanár, marketing- és reklámmenedzser, üzletvezető

Végezettségemet tekintve kereskedelmi szaktanár, marketing és reklámmenedzser és üzletvezető vagyok. Évtizedek óta oktatom az aktuális kereskedelmi jogszabályokat, de a gazdasági és vállalkozási ismereteket is. Tanítási tapasztalataim széles körűek: szakközépiskolás diákokkal és főiskolás hallgatókkkal egyaránt sikerült megtalálni a közös hangot.

Meggyőződésem, hogy a vállalkozási ismeretek tananyag elsajátítása különösen fontos lehet a különböző szakmákat tanuló hallgatók életében. Ugyanis a tantárgycsoport ismereteinek elsajátításával gazdagíthatják a személyes fejlődésüket – önbizalom, jó fellépés a társadalom felé, motiváció, vállalkozói tudat, szakmai és pénzügyi ismeretek. De ezzel jár a vállalkozói képességek és készségek fejlődése – szociális képességek, hálózatépítés képessége, kreatív problémamegoldási készség, lehetőségek felismerésének képessége. Ezek a készségek alapvetően fontosak ahhoz, hogy sikeres vállalkozó legyen valaki.

dr. Vainer Attila
állatorvos

Több kisállat rendelőben dolgozom. Legalább tíz éve oktatok kozmetikusokat és állatorvosi asszisztenseket. Végzek szakértői tevékenységet állattartási ügyekben. Hatósági állatorvosként is dolgozom.
A képzés során a leadott anyag gyakorlati felhasználhatóságára helyezem a hangsúlyt. Az alapvető elméleti ismeretekre természetesen szükség van. A közös szaknyelv elsajátítása is fontos. A tanfolyam végére a cél, hogy a hallgatók a hétköznapokban leginkább előforduló esetekről tájékozottak legyenek, ezeket az ismereteiket tudják közvetíteni a tulajdonosok felé.

Az is fontos, hogy képesek legyenek támogatni az állatorvos munkáját azzal, hogy segédkeznek az ellátásban, közreműködnek az adminisztrációban és számítógépes adatkezelésben. Tudjanak kommunikálni az állatok gazdáival és a rendelő partnereivel.

A tanagyag részét képezi a gyógyító, megelőző tevékenység során használt készítmények alkalmazása, valamint az állattartással és állatvédelemmel kapcsolatos jogi szabályozás összefoglalása.

Varga Tamás
agrármérnök, mérnöktanár

Agrármérnökként és tanárként szerezett tudásomat már évtizedek óta gyakorlom gazdaként a saját családi gazdaságomban. A tapasztalataim azt mutatják, az agrárágazat számos területén van lehetőség a felnőttek képzésére. A cél, hogy a tanulni vágyott szakmát úgy tudjuk átadni, hogy a hallgató tudása ne csak elméleti ismeretekkel bővüljön, hanem hasznos, alkalmazható gyakorlati képességeket is szerezzen. Ez csak úgy lehetséges, ha az oktató maga is gyakorló gazda. A foglalkozások során igyekszem minél több olyan ismeretet átadni, melyet az egyetemi tanulmányok mellett az életem során, a szakmában megélt gyakorlati tapasztalatok szolgálnak.

Zirig Emese
logopédia és pszichopedagógia szakos gyógypedagógus


Hivatását elkötelezetten és lelkesen 25 éve gyakorló logopédia és pszichopedagógia szakos gyógypedagógus vagyok, valamint Pilates-oktató, emellett tapasztalt, 5 gyermekes édesanya és feleség.

Több, mint 10 éve a nagymarosi telephelyű Pedagógiai Szakszolgálatban dolgozom, jelenleg itt is vagyok gyógypedagógus. A diagnosztizálásban és a terápiás munkában veszem ki a részemet. A Dunakanyar különböző településein látom el a munkámat, elsősorban óvodákban. Utazó logopédusként dolgoztam óvodákban és iskolákban a Váci Tankerület egyes településein. Általános iskolai gyógypedagógusként az SNI-s, valamint a BTMN- es gyermekek fejlesztésében vettem részt.

Nyitott gondolkodású alkotó embernek tartom magam. Örömmel veszek részt a felnőttoktatásban. A szükséges elméleti képzés mellett fő célom, hogy gyakorlatorientált tudást adjak át a hallgatóimnak. Elfogadóvá tegyem őket a nehézségekkel, hátrányokkal küzdő gyermekek érzékeny világa iránt. Óráimon a sokéves pedagógiai és anyai tapasztalataimat felhasználva igyekszem érthető módon felkelteni és fenntartani a hallgatók érdeklődését. Szeretném, hogy a dajkai ill. asszisztensi munkájuk során felkészülten és szeretettel forduljanak a gyermekek felé, ezáltal pedagógus társaiknak a segítségére lehessenek.

Hitvallásomat leginkább Friedrich Nietzsche szavaival fejezném ki: „Olyan közel kell lennünk a virágokhoz, fűszálakhoz és pillangókhoz, amilyen közel a gyermek van hozzájuk, aki nem is nőtt sokkal nagyobbra náluk. Mi idősebbek viszont magasabbra nőttünk és le kell hajolnunk hozzájuk: azt hiszem, a fűszálak gyűlölnek minket, amikor megvalljuk nekik szerelmünket. Aki minden jóból ki akarja venni a részét, annak meg kell tanulnia, hogyan kell időnként kicsinek lenni.”

Hívjon minket!